tiistai 2. heinäkuuta 2013

Ja katso he myyvät sielunsa (Sivuilta 180 - 182)

Blogit ovat pelottavia. Yhä useampi bloggaaja tienaa blogillaan ja uhraa sisältönsä markkinatalouden alttarille. Milloin tarjotaan arvontapalkinnoiksi vaatteita, jolloin kehutaan uutta tv-kanavaa. Uusimpana, johon törmäsin, esimerkiksi vuosia seuraamani Salamatkustaja. Hän liitti bloginsa osaksi Babler Oy:tä ja heti oli blogilla juttua Elisa Kirja -palvelusta. Samankaltainen suo osui  Isyyspakkaukselle.

Plääh sanon. Blogit, nämä kansalaisjournalismin oivat alustat, miksi nekin pitää alistaa mainosmiesten billboardeiksi? Tämä markkinahumu on nyt (viimeistään) ahmaissut myös muut kuin muotiblogit.Ymmärrän tämän jatkumon ja kai jotenkin myös hyväksyn sen. Mutta ei kai minun tarvitse pitää siitä?

PS. Näin kaupassa Pasi Rautiaisen. Seinäjoella ei usein näe julkkiksia. Saankohan näiden supersuosittujen blogien ja julkkisten maininnan vuoksi kävijöitä blogilleni?

***

Sivuilta 180 - 182:

Vittu Saatana. Mitä enemmän soodastriimiä mainostetaan, sitä enemmän jengi luulee sitä tarvitsevansa. Eihän hanavettä voi juoda! Sehän on raakavettä. Ihan kuin raakamaitoa, jossa ei viranomaisetn mielestä voi kuin korkeintaan kylpeä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti